טיפול בריצה

תהליך גוף & נפש
שילוב של שיחה עם ריצה / הליכה.

זהו תחום שהתפתח בארה"ב בשנות ה 70 ע"י הפסיכיאטר תדיאוס קוסטרובלה שבעצמו עבר תהליך שיקום מאירוע לבבי באמצעות ריצה. הוא החל לרוץ עם המטופלים שלו וגילה שריצה ארוכה ואיטית בשילוב שיחה הביאו להפחתת חרדה, דיכאון, אובססיביות והתמכרויות.

בטיפול בריצה הדגש הוא על המצב הרגשי לפני הכל- והריצה הינה האמצעי ולא מטרה, מה שהופך אותה לחופשיה מתחרותיות.
תוך כדי התהליך מתרחשת התבוננות פנימה (מחשבות, דפוסי חשיבה ותובנות) 

המתאפשרת ע"י הסרת מנגנוני הגנה (לא בהכרח חיוביים) איך זה קורה?

הריצה מסיחה תשומת לב ממנגנוני ההגנה, יוצרת מנגנון מדיטטיבי וגורמת להפרשת הורמונים המשפרים את ההרגשה האישית.

 כדי לאפשר שיחה תוך כדי הריצה ישנה הקפדה על ריצה איטית (לא מלחיצה) בשילוב הליכה.
ריצה מסוג כזה מאפשרת תקשורת ומודעות לתהליכים המתרחשים בגוף והשפעתם על הנפש.
מה הקשר בין ריצה להתבוננות פנימה?
המצב הפיזי שלנו: החזקת הגב, קלילות הצעדים, נשימה והדופק משקפים את הכוחות והמגבלות הנפשיים שלנו וכך, ע"י השיקוף הזה ניתן לעשות שינוי.
* תהליך זה איננו תחליף לטיפול פסיכולוגי או אימון גופני,

אך הוא שילוב התורם רבות לשיפור איכות החיים וה Well being.

 

  •  איך מתבצע הטיפול?

הטיפול מתקיים באוויר הפתוח , המפגש מתחיל עם הליכה בשילוב שיחה בה המטופל ואני מגדירים את המטרות, מעבדים חוויות משוחחים על דפוסי חשיבה והתנהגות ומנתחים יחד את יעולתם

 

  • למי מתאים טיפול בריצה?

הטיפול בריצה מתאים לכל אחד ואחת שמאמינים בחיבור בין גוף לנפש. הטיפול מתאים גם למי שלא רץ מעולם.
 

  • מה ההבדל בין טיפול בריצה לאימון ריצה?

כמאמנת ריצה, מטפלת בריצה וכמטפלת בCBT ומיינדפולנס,

אני משלבת את כל תחומי ההתמחות שלי לכדי טיפול הולסטי אחד המשלב בין פיזי, התנהגותי לקוגניטיבי, רגשי השילוב הוא שהופך את הטיפול למשמעותי ומספק עבור המטופל.

  • כמה זמן נמשך הטיפול?

משך הטיפול 10- 12 מפגשים של כ 50 דקות.

כתבה שלי ממדור בריאות בYNET

השאר/י פרטים ואחזור אליך!

Your content has been submitted

An error occurred. Try again later

  • Facebook
  • Instagram