Search

אימון בחוץ או על ההליכון?

*ההליכון מאפשר סביבה קבועה ונוחה לאימון (עבור חלק מאיתנו זה לגמרי חיסרון)

*הטמפרטורה, הלחות והמשטח קבועים

*אין צורך לתכנן את שעת האימון לפי מזג-האוויר

*מתאפשר לנו לרוץ בקצב אחיד, ובאורך צעד קבוע, מה שעוזר מאד לתרגול טכניקה

* השליטה בקצב מאוד מודעת בהשוואה לריצה בחוץ, שיכולה להיות מושפעת מעייפות או הסחת דעת.

*פחות פציעות: הריצה על ההליכון קלה יותר עבור המפרקים מריצה על כביש, וכך פוחת הסיכון לפציעות.

אם אתם מחלימים מפציעה או אם יש לכם בעיה מפרקית, ההליכון הוא המקום הבטוח להשתקם בו בהדרגה.

*מאמץ פיזיולוגי: ריצה בחוץ דורשת צריכת אנרגיה גבוהה יותר, מכמה סיבות:

1. המשטח בחוץ לא קבוע וישר כמו על ההליכון

2. תנועת המסילה כנגד כיוון הריצה מסייעת לנו לשמור על קצב ואורך צעד אחידים.

3. ריצה בחוץ מצריכה השענות קדימה כנגד ההתנגדות של האוויר, בניגוד להליכון.

4. בריצה בחוץ כנגד אוויר, הגוף מתקרר טוב יותר, לכן הדופק עולה פחות (בהנחה שלא רצים ב-12 בצהריים ביולי-אוגוסט)

5. ההליכון מעודד אותנו להעביר את מרכז הכובד קדימה, מה שמקל עלינו, וגורם לכך, שצריכת האנרגיה בקצב נתון תהיה נמוכה יותר.

לכן ניתן לשרוף יותר קלוריות בריצה בחוץ במרחק ומהירות זהים מאשר על הליכון.


**אם זה חשוב לכם, בעזרת הגברת הקצב או  הגדלת השיפוע, תוכלו לשרוף מספר רב יותר של קלוריות גם על ההליכון).


שורה תחתונה:

אימון בחוץ לפעמים יכול להיות קצת קשה יותר.

ריצה על ההליכון בטוחה יותר עבור מפרקי הגוף, שליטה ואימון הדרגתי.

כמו כן, מומלץ לגוון ולרוץ במשטחים מגוונים כמו: דשא, חול, כורכר, מסילה וכו',

כי כל משטח מעמיס על הגפיים התחתונות בצורה קצת אחרת.

* כתלות במבנה הביומכני השונה אצל כל אחת ואחד, לא לכל אחד מתאים כל משטח.

בתכלס, ריצה בחוץ או על ההליכוו כמעט זהה לגמרי... ההבדלים הם ממש מינוריים.



תרוצו בחוץ או בפנים, - העיקר שתהיו בתנועה !

רוצים לרוץ, והכי חשוב - להנות מזה?

מוזמנים לשלוח הודעה

4 views0 comments