Search

תשומת לב למחשבות

מחשבה היא ערוץ פיזי בתוך המוח.

אם חושבים מחשבה שוב ושוב, היא

הופכת לרגש ולאמונה.

ככל שחושבים מחשבה מסוימת יותר פעמים, כך הערוץ הולך ומעמיק, ושולף

את המחשבה ביתר קלות.


מה אפשר לעשות עם זה?

תשומת לב למחשבות.

תשומת לב למחשבות לא מתכוונת למנוע ממחשבות להופיע, אלא מיועדת לפתח בנו מיומנות, כך שהמחשבות לא ישלטו בנו, ולא יגרמו לנו לסבל וללחץ נפשי מיותרים.


תרגולי תשומת לב למחשבות בזמן הליכה, ריצה או אפילו בזמן שטיפת כלים, מפתחים יכולת להשפיע על כיוון כללי של איכות המחשבות שלנו, כמו למשל כיוון של מחשבות מיטיבות ולא מחשבות שופטות.


"אז המחשבות שלי לא טובות?"

אין שום בעיה עם שום מחשבה –

"טובה" או "רעה"

"חיובית" או "שלילית",

"נעימה" או "לא נעימה",

כל עוד אנחנו יודעים, שהיא רק מחשבה, כל עוד אנחנו לא מזדהים איתה והופכים אותה לחלק ממי שאני = אני *לא* המחשבה שעולה לי בתודעה עכשיו.

אבל כן: יש מחשבות שאינן מועילות לי ומעכבות אותי.

שינוי אמיתי מחייב שינוי מחשבתי.

בעת הטיפול בריצה, המטופל ואני מזהים סכמות מחשבתיות, שאינן יעילות למטופל, ואנחנו מחליפים אותן, בכאלו שמיטיבות.

כשהשינוי מתבצע בזמן ריצה או הליכה הוא מוטמע ונעגן בגוף, וכך אנו רותמים את המחשבות, כך שיעבדו בשבילנו –

ולא אנחנו נעבוד בשבילן!



1 view0 comments