Search

להכיר בקושי שבאימון, להתמודד עם הסבל שבספורט

Updated: Jun 19, 2021

רובנו, מה לעשות, לא ממש אוהבים לעשות ספורט. סובלים מהמאמץ, נרתעים מלהזיע, זוכרים בעצב את הריצות המתישות סביב בית ספר או את המד"ס בצבא שנכפה עלינו.

למרות שבכל מקום מציינים עד כמה פעילות גופנית תורמת לניהול אורח חיים בריא ומניעת מחלות, חלק בוחרים להימנע ממנה ובמקרה הטוב, מבצעים פעילות, אבל סובלים.


איך להתמודד עם הסבל שבספורט ובאימון הגופני?! להתמווד עם הנשימה, עם הקצב והכאבים ברגליים שבריצה. לשלוט במחשבות ולהגיע לתוצאות חדשות


כשאתה עם תווית 'הטוב ביותר', אתה רוצה להישאר כך, ואינך יכול לעשות זאת באמצעות בטלה. עליך להמשיך להשתנות.



בין אם יש לנו נסיון באימון ובין אם אנחנו מתחילים,

יש אימונים בהם אנחנו חווים קושי. בואו נדייק את זה - רוב האימונים יהיו מלווים בקושי.

יכול להיות קושי פיזי, עייפות שרירית, קשיים בנשימה וכו'

והוא יכול להיות גם מנטלי, עומס נפשי, עומס בעבודה, תחושת מסוגלות נמוכה... בקיצור, לא חסר.

בואו נניח שהחלטתם שהיום אתם יוצאים להתאמן (תרגעו, רק נניח) כבר נעלתם נעליים לבשם את הקולקציה הספורטיבית הכי חדשה שלכם ויצאתם מהבית.

התחלתם את האימון (נניח, כן?!)

ואז מתחילות המחשבות: למה אני צריכ/ה את זה? עבדתי קשה היום, מגיע לי לנוח, אני סובל/ת, בא לי שזה יסתיים כבר .....

בגדול אתם תעשו הכל כדי שהעינוי הזה שהתחלתם, יסתיים כמה שיותר מהר ותהיו "אחרי".

חשבתם פעם להסתכל על אימון כמפגש והכרות מעמיקה יותר עם עצמכם?

התבוננות על ה"סבל" בקבלה?

מה זאת אומרת ? לעשות הכל כדי להיות במגע עם הסיטואציה הנוכחית.

כשאותה תחושת קושי מגיעה, להבין אותה, לקבל אותה, לתת לה להגיע, ולפתח את היכולת להתמודד עם אותה אי הנוחות, ולאו דווקא לנסות לברוח ממנה.

בדיוק ברגעים האלה נסו לצייר בדימיון מעין מפה לתחושות שלכם: מה את חווים עכשיו בגוף, רגליים/ ידיים, אילו מחשבות עולות לכם בראש ומה קרה רגע לפני אותה מחשבה שעלתה.

תנסו להעמיק באותו הרגע את היחסים שלכם עם הגוף.

יכול להיות שכך המקלחת והארוחה שאחרי יהיו מהנים אפילו יותר :)


10 views0 comments