Search

Mindful Running


ריצה מודעת היא מונח מעורפל שיש לו משמעויות רבות, אבל בסופו של דבר, הכוונה היא לנוכחות ותשומת לב. בעידן שלנו יש גירויים והסחות דעת בלי סוף: אנשים בסביבה, צפצפה של מכונית, צליל של נוטיפיקציה מהטלפון, או לחצים חברתיים. אדם שרץ לידי בקצב מהיר ממני, באיזה קצב או מרחק ממנו אני אמורה לרוץ? האם אני נחשבת רץ/ה, אם הקצב שלי איטי?


👀🧠👀🧠👀🧠👀🧠👀🧠👀🧠👀🧠👀🧠

יש הבדל בין מיינדפולנס למדיטציה, אומר פודיקומב- מאמן ומטפל בשיטה ריצה מודעת.

"כשאנחנו עושים מדיטציה, אנחנו מרחיקים את עצמנו מחיי היום-יום ומפעילויות, כדי להיות בסביבה, שבה אנחנו יכולים לאמן את התודעה בתשומת לב: איך לא להסיח את דעתנו, איך לא להיתפס לחשיבה, איך לא להירתע מתחושות של אי נוחות", הוא אומר.

ואז, כשאנחנו יוצאים ורצים, אנחנו לוקחים את כל מה שלמדנו במדיטציה, ומיישמים אותו.


כדי לרוץ בתשומת לב, ננסה להימנע מהסחות הדעת, ומהלחצים החיצוניים, ובאמת להקשיב לגוף שלנו: 👂🔊

מה הנשימה שלנו אומרת לנו על הגוף שלנו? כמה מהר אנחנו יכולים לרוץ עכשיו?

כל אחד בוחר להתרכז בדבר אחר,

לדוגמא: בנשימה שלנו.💨


תשומת הלב בפעולת הנשימה היא אולי ברורה מאליה, אבל אפשר גם להתמקד בתנועות , אברי הגוף, ובתחושות שעולות בנו.

הקשרים אל הגוף פותחים את הדלת לחיבורים עמוקים יותר בתוך עצמנו.

הרעיון הוא, לצאת מהשיחה שאנחנו מנהלים עם העולם החיצון ⬅️ ולחזור לשיחה אחד על אחד עם הגוף שלנו: מה שלומנו? איך אנחנו מרגישים?,האם התזונה שלנו היום מיטיבה איתנו? ככל שנהיה מחוברים יותר לריצה שלנו, כך נוכל להמשיך לרוץ זמן רב יותר.


👈כמה טיפים לריצה מודעת:👈

אם שאנחנו יוצאים לרוץ לפני יום עבודה, אנחנו בלחץ להספיק, ואם אנחנו רצים אחרי יום עבודה עמוס, הראש טרוד במיליון מחשבות: בן/ בת הזוג שאולי הרגיז/ה אותנו, השכן שחסם את החנייה....

בקיצור, אנחנו בלחץ לפני שבכלל התחלנו את הריצה.



1. עצרו רגע, וקחו כמה נשימות, ותתרכזו בחמצן שנכנס ומזין את הגוף שלכם (זה לא צריך להיות טקס רוחני, אתם יכולים לעשות את זה אפילו תוך כדי היציאה מהבית)

בצעו כמה מחזורי נשימה כאלה עד שתחושו שמפלס הלחץ בגוף ירד.

2. וותרו על הטכנולוגיה: טלפון, שעון דופק, מוזיקה (זה לא חייב להיות לאורך כל הריצה, גם 5 דקות מספיקות)

3. הפנו את תשומת הלב לשתי שאלות: איך אני מרגיש/ה? איך הנשימה שלי? בלי הכוונה לדפוס תחושה או נשימה מסוים, אלא רק להביט ולפענח את מה שמתרחש אצלי עכשיו.

ככל שנתרגל את הריצה המודעת לאורך דקות ארוכות יותר בזמן הריצה, כך נצליח להטמיע את היתרונות שלה בחיינו מחוצה לה.

10 views0 comments