הגוף כמשאב בתהליך טיפולי - נפשי - דנה ברט

הגוף כמשאב בתהליך טיפולי – נפשי

כולנו שואפים לרווחה נפשית, הוליסטית, בריאות הגוף, הנפש והתודעה. 

או במילים פשוטות יותר, כולנו רוצים להרגיש טוב.

שילוב הגוף בתהליך טיפולי הוכיח את עצמו כגישה יעילה לשינוי. 

טיפול גוף-נפש, בשילוב מיינדפולנס (מודעות לרגע ההווה ללא שיפטיות) מציע שילוב עוצמתי ביכולת השיפור של הרווחה הנפשית ושיפור איכות החיים הכללית. 

אני רוצה להתייחס במאמר הזה לסיבות שבזכותן טיפול גוף-נפש ומיינדפולנס יעיל כל כך, 

ואיך השילוב ביניהם מטפח בריאות נפשית, מודעות עצמית וקידום חיים מאוזנים ומספקים.

 

לפני הכל, מה הכוונה בעצם בטיפול גוף-נפש?

טיפול גוף-נפש כולל שיטות טיפוליות שונות הלוקחות בחשבון את הקשר המורכב בין הנפש לגוף. גישות אלו, מדגישות את יחסי הגומלין בין הרווחה הנפשית והפיזית, בהתחשב בהיבטים בלתי נפרדים של בריאותו של האדם.

ולמה בשילוב מיינדפולנס:

מיינדפולנס משמש כאבן היסוד של טיפול גוף-נפש, מהווה כעוגן עבור התודעה ברגע ההווה עם מודעות לא שיפוטית. 

על ידי תרגול מיינדפולנס, אנחנו מפתחים מודעות עצמית, למחשבותינו, רגשותינו ותחושות הגוף שלנו ללא התנגדות או הזדהות. תרגול זה מאפשר הבנה עמוקה יותר של הנוף הפנימי שלנו וסולל את הדרך לצמיחה ושינוי מיטיבים.

 

הנה כמה סיבות שבזכותן טיפול גוף-נפש ומיינדפולנס מסייע ברווחה הנפשית:

הפחתת סטרס: טיפול גוף-נפש, בשילוב עם מיינדפולנס, מציע כלים רבי עוצמה לטיפול בסטרס. מחקרים הראו שמודעות ותרגול גוף-נפש מעורר את המערכת הפרא-סימפתטית ומאפשר הרפייה ושחרור של הגוף והתודעה, מפחית את הורמוני הלחץ ומקדם תחושת רוגע ורווחה.

ויסות רגשי: טיפול גוף-נפש ומיינדפולנס מספקים לנו את כלים לוויסות הרגשות באופן מיטיב. 

על ידי טיפוח העמדה שאינה תגובתית כלפי מחשבות ורגשות, אנחנו "מקבלים" את יכולת הבחירה על התגובות שלהם, ומטפחים בנו איזון רגשי וחוסן.

ניהול חרדה ודיכאון: טיפול גוף-נפש, עם התמקדות בתנועה, מודעות לנשימה ומדיטציה, מסייע בהפחתת תסמיני חרדה ודיכאון. מחקרים מצאו שתרגולים כמו הליכה, ריצה קלה או יוגה,יכולים להקל על חרדה ותסמיני דיכאון, לשפר את מצב הרוח ולשפר את הבריאות הנפשית הכללית.

מודעות פנימית: מיינדפולנס, בליבה של טיפול גוף-נפש, מטפח מודעות עצמית ורפלקציה עצמית. 

על ידי שימת לב לרגע הנוכחי, אננחנו יכולים להגיע לתובנות לגבי דפוסי החשיבה, הטריגרים הרגשיים והתחושות הגופניות שלנו. 

שיפור התפקוד הקוגניטיבי: טיפול גוף-נפש ומיינדפולנס נמצאו כתומכים בשיפור התפקוד הקוגניטיבי. מחקרים מצביעים על כך ששיטות עבודה אלו משפרות את הקשב, המיקוד וזיכרון העבודה, ובנוסף, האטה של הירידה הקוגניטיבית בקרב מבוגרים. על ידי טיפוח מודעות לרגע ההווה, אנשים יכולים לייעל את היכולות הקוגניטיביות שלהם ולשפר את הבהירות המנטלית.

 

כמה סיבות שבזכותן טיפול גוף-נפש ומיינדפולנס מסייע בקידום איכות חיים:

טיפוח מערכת היחסים בין הגוף והנפש: טיפול גוף-נפש מטפח קשר עמוק בין הגוף לנפש. על ידי עיסוק בפרקטיקות הכוללות תנועה מודעת, טיפוח קידום חיוניות גופנית ויחסים הרמוניים עם הגוף.

טיפוח חוסן ואיזון פנימי: טיפול גוף-נפש ומיינדפולנס מציידים אותנו בכלים לבניית חוסן ויציבות פנימית. היכולת לבחור ולנווט בין אתגרי החיים ולהגיב ביציבות ובגמישות, יכולת ההסתגלות למצבים משתנים וחמלה עצמית משפרת את הרווחה הכללית ותורמת לאיכות חיים גבוהה יותר.

התמודדות מיטיבה עם כאבים כרוניים: טיפול גוף-נפש, בשילוב עם מיינדפולנס, מציע תמיכה וכלים יעילים להתמודדות במצבים כרוניים. מחקרים הראו שתרגולים כמו יוגה ומדיטציה יכולים לעזור בניהול התסמינים, להפחית כאב, לשפר את השינה ולשפר את איכות החיים הכללית במצבים כמו פיברומיאלגיה, כאב כרוני וסרטן.

שיפור מערכות יחסים: טיפול גוף-נפש ומיינדפולנס מטפחים מערכות יחסים מודעות ומיטיבות. על ידי טיפוח מודעות עצמית ואמפתיה, אנחנו מפתחים קשרים עמוקים יותר עם אחרים, משמעותיים ומספקים יותר.

 

טיפול גוף-נפש, בשילוב עם שיטות מיינדפולנס, טומן בחובו פוטנציאל עצום לטיפוח רווחה נפשית ולשיפור איכות החיים הכללית שלנו. 

אני מזמינה אתכם לטפח את המערכת יחסים בין  הגוף והנפש, כי לכל אחד ואחת מאיתנו מגיע לחיות באיכות חיים וברווחה גופנית ונפשית.

התחבר

איפוס סיסמה

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים. רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.