טיפול בריצה: כוחה של התנועה בהפחתת הסטרס - דנה ברט

טיפול בריצה: כוחה של התנועה בהפחתת הסטרס

בעולם המהיר של היום, לחץ הפך לאתגר נפוץ ואפילו כרוני עבור רבים מאיתנו.

כאשר אנחנו מחפשים דרכים יעילות להתמודדות עם הסטרס היום יומי ולשפר את הרווחה הנפשית שלהם, גישות אלטרנטיביות כמו ריצה תרפיה ומיינדפולנס זכו לתשומת לב משמעותית. 

אני רוצה להציג בפניכם את היתרונות העוצמתיים של שילוב ריצה עם מיינדפולנס וכיצד הם פועלים באופן סינרגטי להפחתת רמות הלחץ.

טיפול בריצה, היא גישה שפיתח לראשונה בשנות ה- 70 הפסיכיאטר ד"ר תדאוס קוסטרובלה, גישה המשלבת פעילות גופנית עם טכניקות טיפוליות מסורתיות. 

על ידי שילוב שיטות מיינדפולנס בזמן הריצה, ניתן לחוות שינוי עמוק ומיטיב ברווחה הנפשית והתחושה הכללית.

 

לפניכם עשר סיבות מדוע טיפול ריצה ומיינדפולנס יכולים לעזור בהפחתת רמות הסטרס:

  1. פעילות גופנית פורקת מתחים: עיסוק בפעילות גופנית קבועה, כמו ריצה, משחרר אנדורפינים, הידועים בתור הורמוני ה"הרגשה טובה". אנדורפינים אלה מקיימים אינטראקציה עם הקולטנים של המוח, מפחיתים את תפיסת הכאב ומשפרים את מצב הרוח.
  2. טיפוח דפוסי חשיבה מיטיבים: מיינדפולנס כרוך בנוכחות מלאה ברגע ההווה, שימת לב למחשבות, לרגשות ולתחושות של האדם ללא שיפוט. שילוב מיינדפולנס עם ריצה מבקש לתרגל תשומת לב להווה, והפניית הקשב ממחשבות ודאגות מלחיצות.
  3. שחרור והרפיה באמצעות בטוי גופני: הריצה משמשת פוריקת מתח מצטבר בגוף. התנועה הקצבית של הגוף וקצב הלב המוגבר עוזרים לשחרור מתחים פיזיים ורגשיים.  . כמו כן הריצה, כפעולה קצבית מתמשכת  הריצה מביאה למצב הדומה למדיטציה , העוזר בתחושה הטובה שיש בעקבותיה וחיבור לחלקים עמוקים יותר בתודעה. הריצה מאפשרת שליטה על הגוף ושיפור בדימוי העצמי.
  4. העלאת המודעות העצמית: טיפול בריצה מעודד אנשים להתכוונן לגופם ולהיות מודעים לאופן שבו מתח מתבטא בגוף. על ידי מתן תשומת לב לתחושות הללו, על פי מחקר שפורסם בכתב העת Journal of Health Psychology, מודעות עצמית מאפשרת ניהול מתחים ואסטרטגיות התמודדות מיטיבות. וחיבור לחלקים עמוקים יותר בתודעה המאפשרים שליטה על הגוף ושיפור בדימוי העצמי.
  5.  ויסות רגשי: ריצה קבועה ותרגול מיינדפולנס יכולים להוביל לפיתוח וטיפוח הוויסות הרגשי. השילוב של פעילות גופנית ומיינדפולנס עוזר לאנשים לפתח תחושת שליטה רגשית גדולה יותר, ומפחית את השפעת הלחץ על רווחתם.
  6. שיפור התחושה הפנימית: מחקר שפורסם ב-International Journal of Behavioral Medicine מדגיש שעיסוק בפעילות גופנית, בשילוב עם מיינדפולנס, מוביל לשיפור ההרגשה, הגברת הרגשות החיוביים והפחתת רגשות השליליים.
  7. תמיכה חברתית וחיבור: השתתפות במפגשים טיפוליים המשלבים ריצה ומיינדפולנס יכולים לטפח תחושת קהילה, ביטוי וחיבור. שיתוף חוויות וקבלת תמיכה מאנשים בעלי חוויות דומות יכולים להקל על מתח ולקדם רווחה כללית.
  8. חוסן וגמישות מנטלית: מעורבות קבועה בריצת טיפול ותרגולי מיינדפולנס בונה חוסן, ומאפשרת לאנשים להתמודד בצורה יעילה יותר עם מצבי לחץ. השילוב של פעילות גופנית, מיקוד מנטלי וויסות רגשי מעצימים אנשים לחזור מאתגרים.
  9. שיפור איכות שינה: מתח משבש לעיתים קרובות את דפוסי השינה, מה שמוביל לעייפות נוספת ולירידה בחוסן הפנימי. ריצת טיפול ומיינדפולנס עוזרים לווסת את השינה על ידי הפחתת חרדה וקידום הרפיה, ובכך משפרות את איכות השינה הכוללת.
  10. העצמה וביטחון עצמי: מחקר שפורסם בכתב העת Psychology of Sport and Exercise מצביע על כך שריצה בשילוב מיינדפולנס מסייע בשיפור תחושת הביטחון והמסוגלות העצמית .

 

לסיכום, שילוב של טיפול, פעילות גופנית ומיינדפולנס הנה גישה הוליסטית שיכולה לספק לנו כלים רבים להפחתת רמות הסטרס,  על ידי שילוב של פעילות גופנית, ויסות רגשי וטכניקות מיינדפולנס,

מתאפשר לנו לטפח התנהגויות ודפוסי חשיבה שיסיעו לנו להתמודד עם מתחים יום יומיים בצורה יעילה יותר, וכך להגיע לשיפור הרווחה הכללית. 

תהליך ליווי של טיפול בריצה בשילוב כלים משיטת מיינדפולנס יכול להיות צעד טרנספורמטיבי לקראת הפחתת מתח וטיפוח חיים מאוזנים ומספקים יותר.

 

התחבר

איפוס סיסמה

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים. רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.